Friday, April 29, 2016

ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ရွရီအသ္အမိန္႕


ယခုမတ္စ္အလဟ္သည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်ေအာင္
လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားႏွင့္ပတ္သတ္ပီးးးသာသနာ့
ပညတ္ခ်က္မည္သို႕ ရွိသည္ကို
တင္ျပပါမည္။
ဤမတ္စ္အလဟ္သည္ သေႏၶသားတည္ပီးး
အသက္ဝိညဥ္ရွိေနေသာသေႏၶသားေလာင္း၊
ကိုယ္ဝန္လရင့္ေနခ်ိန္မ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါသည္။
သေႏၶသားမတည္ေသးေသာ မတ္စ္အလဟ္
မဟုတ္ပါ။

အင္န္ရွာအလႅာဟ္ သေႏၶသားမတည္ခင္
ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္၍လည္းးး
မတ္စ္အလဟ္မ်ားဆက္လက္တင္ျပ
ေပးသြားပါမည္။
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
(ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းးးးးး)

အသက္ဝိညဥ္ႏွင့္ ပီးျပည့္စံုေသာ
သေႏၶသားျဖစ္တည္ပီးခ်ိန္တြင္ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်
ပါက ဟရာမ္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
္ ရွရီအသ္တြင္ျခြင္းခ်က္မရွိမျပဳပိုင္သည့္ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။
သို႕ပါ၍ ဝမ္းၾကာတိုက္အတြင္းမွ
အသက္ဝိညဥ္ရွိေနေသာ ကေလးအား
ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္ ျပင္ပေလာကမွ သက္ရွိလူသား
အားသတ္ျခင္းတြင္ ကြာျခားမႈလံုးဝမရွိပါ။
အတူတူပဲျဖစ္သည္။
ကြာျခားမည္ဆိုကလဲ မိခင္၏သားအိမ္အကာ
အကြယ္တစ္ခုသာ ကြာျခားေပလိမ့္မည္။
ျပင္ပမွလူသားသည္ အကာအကြယ္မရွိပါ။
ဝမ္းဗိုက္ထဲမွကေလးငယ္သည္ သားအိမ္
ဆိုသည့္ ပရ္ဒါ တစ္ခုသာကြာျခားေပသည္။
ထို႕အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ရင့္မာေနခ်ိန္
သေႏၶသားအသက္ရွိေနခ်ိန္ ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္
အမွန္စင္စစ္ ျပင္ပလူ႕ေလာကတြင္
လူသတ္သကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္သည္။

လူသတ္လက္နက္မ်ားျဖင့္လူသတ္ျခင္းတြင္
အျပစ္ရွိသကဲ့သို႕
ဝမ္းၾကာတိုက္အတြင္းမွ အသက္ရွိသေႏၶသား
အား ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္လည္း ျပစ္မႈ
ေျမာက္ေပသည္။

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ စူရဟ္
ဗနီအိစၥရာအီလ္းတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္
သခင္မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။
"لاتقتلوااولادكم"
" အသင္တို႕မိမိတို႕၏ရင္ေသြးမ်ားကို
မသတ္ၾကေလႏွင့္"
ဤအာယသ္ေတာ္သည္ ပညာမဲ့ေခတ္
အမိုက္ေမွာင္ေခတ္မ်ားတြင္ လူသားမ်ားသည္
မိမိတို႕၏ ရင္ေသြးမ်ားကို အရွင္လတ္လတ္
ေျမျမႈပ္သတ္ခဲ့ၾကသည္ကို ညႊန္ျပေနသည္။
ဤကဲ့သို႕ရက္စက္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို
မျပဳလုပ္ရန္ အရွင္ျမတ္သခင္က
တားျမစ္ေတာ္မူေနေပသည္။
ဤအာယသ္ေတာ္၏ ညႊန္ျပခ်က္အရ
မိခင္၏ဝမ္းၾကာတိုက္တြင္ သေႏၶတည္ေနေသာ
ကေလးငယ္အား ဖ်က္ခ်ျခင္း(သတ္ျခင္း)သည္
လည္းအက်ံဳးဝင္ေပသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ေဖကဟ္ပညာ့ရွင္မ်ားက
ဤအာယသ္ေတာ္အရ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းကို
ဟရာမ္ မျပဳပိုင္ပါဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။
ဟာဖိဇ္အိဗ္ေနသိုင္မီယဟ္ (ရဟ)က ဖသာဝါ
အိဗ္ေနသိုင္မီယဟ္က်မ္းတြင္ ဤကဲ့သို႔
မိန္႕ၾကားထားေတာ္မူသည္။

"اسقط الحمل حرام باالجماع المسلمين وهو
من الوأد الذي قال تعالي فيه.....
"واذاالموءودة سئلت بأي ذنب قتلت"
فتاوي ابن تيميه:٤/٢١٧

"ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ အိဂ်္မာေအအြမ္မသ္
(ပညာရွင္မ်ား၏တစ္စုတစ္စည္းတည္းဆံုးျဖတ္ခ်က္)အရ ဟရာမ္ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ မိမိရင္ေသြးအား
သတ္ျခင္းလုပ္ရပ္တြင္ အက်ံဳးဝင္သည္။
ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္
သခင္က က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္တြင္
မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။

"ေကယာမသ္ ကမၻာ့တရားခြင္ေန႕တြင္
အရွင္လတ္လတ္ေျမျမႈပ္သတ္ခံခဲ့ရေသာ
အျပစ္မဲ့ကေလးသူငယ္မ်ားအားေမးျမန္း
ေတာ္မူေပလိမ့္မည္။
အသင္တို႕မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္
(မည္သည့္ျပစ္ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္)သတ္ျခင္း
ခံခဲ့ရပါသနည္းးးး????"

"الجنين الذي استبان بعض خلقه بمنزلة الجنين التام"
သေႏၶသားသည္ အသက္ဝိညဥ္မရွိေသးေသာ
အခ်ိန္(ကိုယ္ဝန္ႏုေနခ်ိန္)ဖ်က္ခ်ပါကလည္း
မပိုင္ေပ။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သေႏၶသားသည္အခ်ိဳ႕ေသာ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ား
ျဖစ္တည္လာပါက ပီးျပည့္စံုေသာ
အသက္ရွိေနသည့္ သေႏၶသားဟု
သာမွတ္ယူရေပမည္။

ဤ(အူစူလ္)စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကိုေထာက္ရႈ႕၍
ေဖကဟ္ပညာ့ရွင္မ်ားကေရးသားၾကသည္။
အကယ္၍ ပီးျပည့္စံုေသာသေႏၶသားမျဖစ္
တည္ေသးခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ပါက
ရွရီအသ္တရားေတာ္အရ ပီးျပည့္စံုသည့္
အသက္ရွိသေႏၶသားအားဖ်က္ခ်သကဲ့သို႕
ျဖစ္သည့္အတြက္(ေဇြမာန္)ေလ်ာ္ေၾကး
ေပးေဆာင္ရန္ဝါဂ်ိဘ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အကယ္၍လူတစ္ေယာက္သည္ ကိုယ္ဝန္ရွိ
ေနေသာအမ်ိဳးသမီး၏ ဝမ္းဗိုက္ကိုရိုက္လိုက္
သည့္အတြက္ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်သြားပါက
ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ
သေႏၶသားသည္ အသက္ရွိေနသည့္
ပီးျပည့္စံုေသာ သေႏၶသား ျဖစ္သည္
ျဖစ္ေစ မပီးျပည့္စံုေသးေသာ သေႏၶသား
ျဖစ္ပါေစ (ပညာရွင္မ်ား၏ အိဂ်္မအ္ တစ္စု
တစ္စည္းတည္းဆံုးဖ်က္ခ်က္အရ)
ျပစ္မႈေျမာက္ပီး(ဂုရ္ရဟ္)ေခၚ ကြ်န္အထီးျဖစ္ေစ
ကြ်န္အမျဖစ္ေစ တစ္ေယာက္ေလ်ာ္ေၾကး
ေပးေဆာင္ရန္ ဝါဂ်ိဘ္တာဝန္ထိုက္ေပသည္။

အျခားသူ၏ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ
မိမိ၏လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်
သြားပါက ေလ်ာ္ေၾကးသည္ ပံုစံတူပဲ
ျဖစ္သည္။
မိမိလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေလ်ာ္ေၾကး
ေပးေဆာင္ရသည္ ဆိုေသာ္........
လူသားသည္ မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္ကို မပိုင္ဆိုင္ေပ။
အမာနသ္ျဖစ္သည္။မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ဖ်တ္ေတာက္
ျခင္း မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခြင့္
လံုးဝမရွိေပ။
အျခားသူ၏လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္
ေျမာက္သကဲ့သို႕ မိမိကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ပါကလဲ
ျပစ္ဒဏ္ေျမာက္ေပသည္။
ထို႕အတြက္ေၾကာင့္ ေဖကဟ္ပညာရွင္မ်ားက
ဤကဲ့သို႔ ကေလးဖ်က္ခ်ပါက မိခင္အား
လူသတ္တရားခံဟု သတ္မွတ္ထားေပသည္။

အိဗ္ေနအာဗီဒီန္း ရွာမီ(ရဟ)သခင္က
ရဒ္ဒြလ္ေမာ္ဟ္သားရ္ က်မ္းတြင္ဤသို႕မိန္႕
ထားေပသည္။

"ولايخفي أنها تأثم القتل لواستبان خلقه
ومات بفعلها"
ردالمحتار:٥١٩/٥

ဤကိစၥသည္ေပၚလြင္ထင္ရွားေပသည္။
ပီးျပည့္စံုေသာသေႏၶသား ျဖစ္တည္ပီးခ်ိန္တြင္
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ပါက မိခင္သည္ လူသတ္သည့္ ျပစ္ဒဏ္ဂုနဟ္က်ဴးလြန္ျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။

ဟဇရသ္အိဗ္ရာဟီမ္း နခအီ(ရဟ)က
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ဤသို႕
မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။

"အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ေဆးေသာက္၍
ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရာတစ္ခုခု
ထည့္သြင္း၍ မိမိ၏ ကိုယ္ဝန္ကို ပ်က္က်ေအာင္
ျပဳလုပ္ပါက (ကဖာရဟ္)အျဖစ္ (ဂုရ္ရဟ္)ေခၚ
ကြ်န္အထီး(သို႕)အမ တစ္ေယာက္ ေပးေဆာင္
ရေပမည္။"
ابن حزم:المحلي: ٣٧٨/١٢

ကာဇီြခါန္း(ရဟ)သခင္က ဖသာဝါကာဇီြခါန္းတြင္
အမိန္႕ရွိသည္။

"အကယ္၍ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ သေႏၶသား
ပီးျပည့္စံု၍ အသက္ဝိညဥ္ရွိေနခ်ိန္တြင္
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ပါက ရွရီအသ္အရ ဟရာမ္
ျဖစ္ျခင္းတြင္ အထူးတလည္ ေျပာေနစရာ
မလိုအပ္ေပ။ဒိြဟမရွိ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။

ဤနည္းတူ သေႏၶသားမျပည့္စံုေသးခ်ိန္
အသက္ဝိညဥ္မရွိေသးခ်ိန္ ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ပါက
လည္း လံုးဝမျပဳပိုင္ေပ။ဟရာမ္ျဖစ္သည္။
သေႏၶသားမပီးျပည့္စံုေသးခ်ိန္ အခ်ိဳ႕အစိတ္
အပိုင္းမ်ား ျဖစ္တည္ေနခ်ိန္ကို ရွရီအသ္တရား
ေတာ္က မိခင္၏ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္း
အျဖစ္ စာရင္းသြင္းသတ္မွတ္ထားေပသည္။

လူတစ္ေယာက္အား သတ္ျခင္း ဟရာမ္
ဂုနဟ္ထိုက္သကဲ့သို႕ မိမိ၏ အစိတ္အပိုင္း
မ်ားအား ဖ်တ္ေတာက္ျခင္းသည္လည္းးး
ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။
သို႕ပါ၍ မပီးျပည့္စံုေသးေသာ သေႏၶသား
အားဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ မိမိ၏အစိတ္အပိုင္း
အားဖ်တ္ေတာက္ျခင္းသာျဖစ္သည့္အတြက္
ေဖကဟ္ပညာ့ရွင္မ်ားက ဟရာမ္ဟု
သတ္မွတ္ထားေပသည္။"

အထက္ပါ မိန္႕ၾကားခ်က္မ်ားအရ
ရွင္းလင္းထင္ေပၚစြာ သိရွိရသည္မွာ
အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ သာသနာ့မွခြင့္ျပဳထား
ေသာ အေရးေပၚလိုအပ္ခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာမွ်
မရွိပဲ မိမိ၏ရင္ေသြးး ကိုယ္ဝန္အား ဖ်က္ခ်ပါက
ဟရာမ္ မျပဳပိုင္ေသာ အလြန္တရာႀကီးေလး
သည့္ ရက္စက္ေသာ ျပစ္မႈကို ခ်ိဳးေဖါက္ျခင္းသာ
ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

جديد فقهي مسائل جلد اول
حضرت مولانا خالدسيف الله رحماني
صدرمدرسه دارالعلوم سبيل السلام ..حيدرآباد

ဤဓမၼသတ္အား ဟဇရသ္ေမာ္လာနာ
မုဖ္သီခါလိဒ္ ဆိုင္ဖြလ္လာဟ္ ရာဟ္မာနီ
သခင္ႀကီးေရးသားျပဳစုထားေသာ
"ဂ်ဒီဒ္းဖိက္ဟီးမစာအိလ္"ေခတ္သစ္
ဓမၼသတ္မတ္စ္အလဟ္မ်ားက်မ္းအတြဲ(1)
စာမ်က္ႏွာ 199/200/201မွ ထုတ္ႏႈတ္
ဘာသာျပန္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မူရင္းတင္သူအားဆရာအားအထူးပဲ
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

No comments:

Post a Comment